Eu sunt acela – 3

eu-sunt

M: In lumea mea iubirea este singura lege. Eu nu cersesc iubirea, ci o daruiesc. Asa este natura mea.

…………………………

M: Tot ce poate fi pierdut nu este cu adevarat al tau, deci ceea ce nu este al tau la ce-ti poate folosi? In lumea mea nimic nu forteaza mana lucrurilor, totul se intampla de la sine.

……………………………………

M: Tu esti eu insumi.

…………………….

M: Lumea este in tine, nu tu in lume.

………………………….

M: Rupeti lantul preocuparii de sine si fiti ceea ce sunteti – inteligenta si iubire in actiune. Ingrijorarea fundamentala pentru tine insuti trebuie sa dispara.

……………….

M: Falsul are nevoie de timp. Realul este intotdeauna cu tine, nu-i nevoie sa astepti ca sa fii ceea ce esti. Numai ca nu trebuie sa-ti lasi mintea sa plece in cautare afara din tine. Atunci cand vine ceva, intreaba-te: „Am intr-adevar nevoie de lucrul asta?” si daca raspunsul este nu, atunci leapada-l pur si simplu.

……………………….

V: Prin urmare, ar trebui sa renunt la orice idee de viata activa?

M: Nicidecum. Va exista casatorie, vor exista copii, va exista castigarea banilor pentru a intretine o familie; toate astea se vor intampla in cursul firesc al evenimentelor, caci destinul trebuie sa se implineasca; tu i te vei supune fara rezistenta, facand fata sarcinilor asa cum se prezinta, atent si meticulos, atat in lucrurile mici, cat si in cele mari. Insa atitudinea ta generala va fi una de detasare afectuoasa, de enorma bunavointa fara tanjire dupa rasplata, de daruire constanta fara a cere nimic in schimb. In casnicie tu nu esti nici sotul, nici sotia – esti iubirea dintre cei doi. Tu esti claritatea si bunatatea care face ca toate lucrurile sa fie ordonate si fericite. (…) Mistica este o atitudine cat se poate de practica.

Sursa: Nisargadatta Maharaj – Eu sunt acela

Leave a Reply

