Eu sunt acela – 1

eu-sunt

M: Cadem de acord ca totul este un miracol.

………………………………………….

M: Lumea mea este eu insumi. Eu sunt acasa.

……………………………………….

V: Este lumea ta la fel de plina de lucruri si de oameni asa cum este lumea mea?

M: Nu, este plina de mine insumi.

……………………………………..

M: In lumea mea nimic nu merge anapoda. (In my world nothing ever goes wrong)

………………….

V: Am ceea ce nu vreau, si vreau ceea ce nu am.

M: De ce nu inversezi: sa vrei ceea ce ai si sa nu-ti pese de ceea ce nu ai?

…………………………………..

M: (Pentru pace) Detaseaza-te de tot ce iti face mintea nelinistita. Renunta la tot ce ii tulbura pacea. Daca vrei pace, merit-o. (…) O merita numai cei care n-o tulbura. Cauta sa ai o minte clara si o inima curata.

……………………………………………….

M: Lumea nu-i decat o reflectare a inchipuirii mele. Orice vreau sa vad, eu pot sa vad.

……………………

M: In loc sa vezi lucrurile asa cum ti le inchipui, invata sa le vezi asa cum sunt. Cand vei putea vedea totul asa cum este, vei vedea de asemenea asa cum esti.

………………………..

M: Mintea se ingrijeste de corp asa cum trebuie. Nu este nevoie sa intervin. Ceea ce trebuie facut se face, in modul natural si normal.

…………………………………………

M: Cand realizezi ca persoana nu–i decat o umbra a realitatii, dar nu realitatea insasi, incetezi sa te agiti si sa te ingrijorezi. Accepta sa fii calauzit din interior, iar viata devine o calatorie in necunoscut.

……………………………..

M: Toate divizarile sunt iluzorii. Tu poti cunoaste numai falsul. Adevarul trebuie sa FII tu insuti.

……………………………..

V: Amintirea minunatelor mele experiente ma urmareste. Le vreau inapoi.

M: Tocmai pentru ca le vrei inapoi, nu le poti avea. Starea de tanjire dupa ceva blocheaza orice experienta mai profunda. Nimic de valoare nu i se poate intampla unei minti care stie cu exactitate ce vrea. Caci nimic din ceea ce mintea poate sa vizualizeze si sa vrea nu este de mare valoare.

………………………………………….

M: Viata este iubire si iubirea este viata. Ce altceva mentine corpul in armonie, daca nu iubirea? Ce altceva este dorinta, daca nu iubirea de sine? Ce altceva este frica, daca nu imboldul de a proteja? Si ce altceva este cunoasterea, daca nu iubirea de adevar? Mijloacele si formele pot fi gresite, insa motivul din spate este intotdeauna iubirea – iubirea fata de mine si de al meu. Eul si ceea ce este al meu pot fi mici sau pot exploda si imbratisa universul, insa iubirea ramane.

Sursa: Nisargadatta Maharaj – Eu sunt acela

Leave a Reply

