Naikan I

naikan-gregg-krech

Nu ne place deloc cand ceilalti nu ne indeplinesc asteptarile si traim ca si cum ni s-ar cuveni orice ne dorim. Cand oamenii ne sprijina, noi consideram ca meritam, in mod firesc, eforturile lor, traind ca si cum am fi indreptatiti sa beneficiem de un astfel de efort. Pe masura ce reflectam la viata noastra, incepem sa vedem realitatea ei. Ce este mai potrivit: sa trecem prin viata cu misiunea de a aduna ceea ce ni se datoreaza, sau sa trecem prin viata incercand sa ne platim datoriile catre ceilalti? Sa presupunem ca mi-am dat seama ca eu sunt ce care ii este dator lumii. Aceasta descoperire imi starneste dorinta fireasca de a darui si de a-i sluji pe altii si imi insufla un mare sentiment de recunostiinta si de smerenie realista.

Gregg Krech:  Naikan – Recunostiinta, stare de gratie si arta japoneza a introspectiei

One thought on “Naikan I

  1. […] Nu ne place deloc cand ceilalti nu ne indeplinesc asteptarile si traim ca si cum ni s-ar cuveni orice ne dorim. Cand oamenii ne sprijina, noi consideram ca meritam, in mod firesc, eforturile lor, traind ca si cum am fi indreptatiti sa beneficiem de un astfel de efort. (Naikan I) […]

Leave a Reply

