Eu si Charley…

Aproape uitasem ce limba dulce are John Steinbeck.

 Aceasta carte are o puternica tenta de reportaj autobiografic. Unui batrânel in jur de 60 de ani i se face dor de duca si pleaca sa redescopere America. Isi ia o rulota (Rozinanta), pudelul (Charley) si o droaie de carti si hârti…isi lasa nevasta…Si observa oamenii, alegând drumuri laturalnice…Spuneam ca are o limba dulce pentru ca are talentul de a scoate ce-i mai frumos din oameni si imprejurari. Povestile si dialogurile cu Charley sunt minunate. Cu toate acestea doua perle de intelepciune mi-au ramas notate si le impartasesc aici cu tine:

Ma gandesc astazi ca daca am interzice copiilor nostri inculti sa se atinga de comorile literaturii noastre, poate ca le-ar fura, gasind in ele tainice bucurii.

Trebuie sa fii grozav de bogat ca sa-ti dea mâna sa umbli atât de prost imbracat. :-)

Sursa: John Steinbeck – Eu si Charley descoperim America

 

 

One thought on “Eu si Charley…

  1. Augustin Man says:

    Eu imi amintesc de alta (citat liber):
    – Din New-York, ah?!
    – Da…
    – N-as sta acolo nici pe bani!
    – De ce?
    -Acolo toti is nebuni (down there are all nuts)!

Leave a Reply

