Copacul tau de suflet

Zilele trecute m-am despartit provizoriu de al meu copacel (primul mandru captusit din stanga in pozna de sus). L-am imbratisat cu mare drag si i-am spus “iarna usoara”…si “pi curand”. Si am primit un ppt de la un domn drag si luminos…si am stiut ca al meu copacel mi-o raspuns in felul lui la imbratisare.

Voi reda in continuare “povestea” copacelului tau de suflet. La sfasitul postarii aveti si ppt-ul cu imagini minunate.

Aceleasi ploi ii ploua, acelasi cer privesc, acelasi vant ii bate. Smeriti cresc impreuna. Se iubesc tacuti, ca niste monahi, si ne iubesc si pe noi, ne privesc cu dragoste, ne privesc cu dor, iau privit pe bunicii nostri, pe parintii nostri, acum ne vegheaza pe noi, copiii nostri…

 

Ne invata sa crestem impreuna, sa avem aceleasi radacini, sa rezistam si sa ne bucuram de acelasi cer. Ne invata sa ne cantam unii altora despre dragoste, ne invata sa ne povestim unii altora ce ne ingreuneaza urcusul. Ne invata sa ne mangaiem, asa cum se mangaie ei cu frunzele si coroana. Infloresc impreuna, iar rodul lor il daruiesc cu totul, pentru ei nimic tinand. Cu frunzele ne apara de arsita, de plor, ne ascund de ochii rai. Nu spun niciodata NU., iar cu trupurile lor ne incalzesc in iernile grele. Se rastignesc pentru noi.Aceasta este dragostea copacilor care cresc impreuna. Impreuna se schimba, impreuna isi raresc frunzisul, impreuna se pregatesc de iarna. Impreuna trec prin vifornita si…plini de nadejde asteapta primavara invierii.

 

 

 

Ce fac ei iarna? Se roaga!

 

Ati vazut vreodata copaci suparati?Nu.

 

Ati vazut vreodata copaci furiosi? Nu.

 

Ati vazut vreodata copaci mincinosi? Nu.

 

Ati vazut copaci care respira, care se mangaie, care-si vorbesc, care-si impletesc radacinile, care-si canta impreuna?

 

Ati vazut copaci primitori? Primesc pasarile sa-si faca cuib, iar ele in semn de multumire, le canta si le incredinteaza puii spre crestere si invatare.

 

Primesc vietati care se zbenguie printre crengi, crengile lor. I-ati auzit spunand ceva? Nu. Totul in dragoste si tacere.

 

 

 

Am luat in brate un copac. Am uitat sa-i cer voie, dar nu s-a suparat, fiindca nu stie sa se supere. Spre surprinderea mea, tinandu-l in brate mi-a inflorit un zambet pe chip. Deci, m-a primit. Nu m-a intrebat daca-s murdar sau curat, daca sunt pacatos sau sunt bolnav, daca am gresit sau m-am trufit, daca am barfit sau am mintit, daca m-am mandrit, daca sunt mort sau viu, daca sunt pustiu, daca am inima, sau o piatra in loc de inima. Nu m-a intrebat nimic…Cand l-am luat in brate a inceput sa ma invete dragostea si tacerea copacilor asa cum a invatat-o de la Dumnezeu. Cand l-am luat in brate mi-a adus un zambet pe chip, o inima care-i gata sa bata si sa iubeasca, mi-a aratat ca am un suflet, iar eu am trait pana atunci ca si cand nu l-as fi avut.Mi-a daruit taina copacilor care cresc impreuna.

 

Luati in brate acesti copaci, fiindca o sa va invete dragostea care nu cade niciodata.

 

 

 

Creanga plina de rod este mai repede franta de vant, samanta prea adanca nu razbate si prea multa apa ii stinge suflarea.

 

Copacul cel falnic, cu cat este mai inalt, cu atat radacinile sale sunt mai adanci in pamant, caci din pamant isi trage taria. Cu cat te ridici mai mult, cu atat trebuie sa cobori mai mult, caci masura ridicarii este aceeasi cu masura coborarii.

 

 

 

Puterea omului incepe cu vorba nerostita, ea este asemeni unei seminte care incolteste. Nici nu se vede cand prinde suflare de viata. Lumina este cea care o ridica, pamantul este cel ce-i da hrana, apa ii da vigoarea, iar rabdarea o imbraca cu tarie.

 

 

 

Imbratiseaza mereu “copacul” tau de suflet!

Sursa:

COPACUL TAU DE SUFLET (Multumesc domnului Lucian P.)

Leave a Reply

