Lumea cutiilor, lumea cercurilor

Sunt  in cautarea unei cutiute linistite…cautare cu peripetii si aplicare de tehnici mai mult sau mai putin martiale…si totusi, exista o cutiuta linistita si pentru mine ! Nu ma las…

 

– Eu traiesc, le spunea Eustace, in natura, unde toate lucrurile sunt legate unele de altele si sunt circulare. Anotimpurile sunt circulare. Planeta este circulara, la fel si traiectoria soarelui. Cursul apei pe pamant este circular, cazand din cer si circuland prin lume pentru a alimenta viata si a se evapora din nou. Locuiesc intr-o tepee circulara si fac focul in cerc, si cand cei care-mi sunt dragi vin sa ma vada, stam in cerc si vorbim. Ciclurile vitale ale plantelor si animalelor sunt circulare. Locuiesc in aer liber, unde pot vedea toate aceste lucruri. Oamenii din vechime intelesesera ca lumea noastra este un cerc, dar oamenii moderni au pierdut din vedere acest lucru. Nu vreau sa locuiesc intr-o cladire, pentru ca o cladire este un loc mort in care nu creste nimic, in care nu curge apa si in care viata se opreste. Nu vreau sa traiesc intr-un loc mort. Oamenii spun despre mine ca nu traiesc in lumea reala, dar americanii moderni sunt cei care traiesc intr-o lume falsa, pentru ca au iesit din cercul firesc al vietii. Am vazut cel mai limpede cercul vietii cand am strabatut calareAmericasi am dat peste cadavrul unui coiot care murise nu demult. Animalul era mumificat de caldura desertului, dar in jurul lui avea un cerc luxuriant, o linie subtire de iarba proaspata si verde. Pamantul imprumuta hrana din acel animal si se regenera. Ce vedeam nu-mi vorbea despre moarte, mi-am dat eu seama; ci despre viata eterna. Am luat dintii coiotului si mi-am facut acest colier pe care il vedeti aici, care sta un cerc in jurul gatului meu, ca sa nu uit niciodata lectia pe care-am invatat-o. mai traiesc oamenii astazi in cercuri? Nu. Traiesc in cutii. Se trezesc in fiecare dimineata intr-o cutie, care le tine loc de dormitor, cand o cutie din apropierea lor incepe sa tiuie ca sa le spuna ca e momentul sa se trezeasca. Apoi mananca micul dejun dintr-o cutie si o arunca aceasta cutie intr-o alta cutie. Parasesc apoi cutia in care locuiesc ca sa intre intr-o cutie cu roti care-i duce la serviciu, o alta mare cutie impartita in minuscule cutii cubice unde o mana de oameni isi petrec zilele stand si holbandu-se la cutiile calculatoarelor din fata lor. Cand ziua ia sfarsit, toata lumea intra in cutia lui cu roti si se intoarce in cutia care-i tine loc de casa si-si petrece seara holbandu-se la cutiile televizoarelor ca sa se distreze. Asculta muzica dintr-o cutie, mananc mancarea dintr-o cutie, isi tin hainele intr-o cutie, isi traiesc viata intr-o cutie! Cei pe care vi-i descriu nu seamana cu cineva cunoscut?

Sursa : Elizabeth Gilbert – Ultimul barbat american

Leave a Reply

