Sutra inimii

Pentru ca doua carti minunate m-au asteptat sa am nevoie de ele…si le-am regasit

Pentru ca mi-am amintit de inima cand a inceput sa doara…

Pentru iubirea de aproape…

Pentru minunatii Bodhisattva din viata mea… (cu sau fara stirea lor )

MA-KA HAN-NYA HA-RA-MI-TA SHIN-GYO KAN-JI-ZAI BO-SA-TSU GYO JIN HAN-NYA HA-RA-MI-TA JI SHO KEN GO-ON KAI KU DO IS-SAI KU YA-KU SHA-RI-SHI SHI-KI FU I KU KU FU I SHI-KI SHI-KI SO-KU ZE KU KU SO-KU ZE SHI-KI JU SO GYO SHI-KI YA-KU BU NYO ZE SHA-RI-SHI ZE SHO-HO KU SO FU-SHO FU-ME-TSU FU-KU FU-JO FU-ZO FU-GEN ZE KO KU CHU MU SHI-KI MU JU SO GYO SHI-KI MU GEN NI BI ZES-SHIN NI MU SHI-KI SHO KO MI SO-KU HO MU GEN KAI NAI SHI MU I SHI-KI KAI MU MU-MYO YA-KU MU MU-MYO JIN NAI SHI MU RO SHI YA-KU MU RO SHI JIN MU KU SHU ME-TSU DO MU CHI YA-KU MU TO-KU I MU SHO-TO-KU KO BO-DAI-SAT-TA E HAN-NYA HA-RA-MI-TA KO SHIN MU KEI-GE MU KEI-GE KO MU U KU-FU ON-RI IS-SAI TEN-DO MU SO KU GYO NE-HAN SAN-ZE SHO BU-TSU E HAN-NYA HA-RA-MI-TA KO TO-KU A-NO-KU-TA-RA SAM-MYA-KU SAM-BO-DAI KO CHI HAN-NYA HA-TA-MI-TA ZE DAI JIN SHU ZE DAI MYO SHU ZE MU-JO SHU ZE MU-TO-DO SHU NO JO IS-SAI KU SHIN-JI-TSU FU KO KO SETSU HAN-NYA HA-RA-MI-TA SHU SO-KU ZE-TSU SHU WA-TSU GYA-TEI GYA-TEI HA-RA-GYA-TEI HA-RA-SO-GYATE BO-JI SO-WA-KA HAN-NYA SHIN-GYO.

Bodhisattva al compasiunii, miscandu-se in cea mai adanca intelepciune, a vazut clar ca cele cinci gramezi sunt goale si astfel a trecut peste orice suferinta si tristete.

O, Shariputra, forma nu e diferita de gol, golul nu e diferit de forma. Forma e gol, golul e forma. Sentiment, gandire, vointa si constiinta sunt toate astfel.

O, Shariputra, toate lucrurile sunt goale : nu au nici nastere, nici moarte, nici intinare, nici puritate, nici crestere, nici descrestere. Astfel ca : in gol nu e forma, nici sentiment, nici gandire, nici vointa, nici constiinta ; nici ochi, nici urechi, nici nas, nici limba, nici corp, nici minte ; nici culoare, nici sunete, nici miros, nici gust, nici atingere, nici intelect ; nici un taram al vazului pana la nici un taram al constientei ; nici ignoranta, nici disparitia ignorantei ;  nici batranete si moarte si nici disparitia batranetii si mortii ; nici suferinta, nici dorinta, nici incetare si nici cale ; nici intelepciune si nici implinire.

Cu nimic de implinit Bodhisattva folosesc marea intelepciune cu mintea libera de obstacole. Liber de obstacole nu exista frica. Departe de perspective inselatoare ei gasesc Nirvana. Toti Buddha din cele trei lumi folosesc marea intelepciune si astfel obtin iluminarea suprema.

Asa ca afla ca aici marea intelepciune este cea mai divina mantra, cea mai luminoasa mantra, mantra incomparabila, cea vesnic suferinda.

Acesta este adevarul, fara minciuna.

Asa ca pronunta mantra marii intelepciuni, pronunta mantra asa : am trecut, am trecut, am trecut dincolo, am trecut complet dincolo, trezindu-ma chiar acum!

One thought on “Sutra inimii

  1. Crina Veres says:

    Sutra Inimii e si ea un transfer de fiinta intre Bodhisattvasi; Iisus il intreaba pe cel care il numeste Invatatorule BUN de ce il numeste pe el BUN care de fapt are ca talc oare esti tu capabil sa vezi ca EU SI TATAL UNU SUNTEM si ca de aceea cu adevarat SUNT BUN, daca ca sa VEZI aceasta este posibil doar daca ESTI SI TU UNUL DINTRE CEI DEVENITI UNA CU TATAL si atunci insasi intrebarea nu si-ar mai fi avut locul pentru ca ei s-ar fi RECUNOSCUT UNUL PE ALTUL ca FIIND UNUL vorba ta … fara cuvinte …
    🙂

Leave a Reply

