Walkiriile

Sper ca aceste fragmente din carte sa nu-si fi pierdut prea mult din inteles prin scoaterea lor din context. Eu cu asta am ramas…

Si cand l-am intrebat de ce nu-mi vorbeste despre ingeri, mi-a raspuns ca unele lucruri sunt atat de importante, incat omul trebuie sa le descopere singur.

……………………………………………………………………………………………..

Asta-i a doua minte. Faptul ca tot canti o melodie, ceva. Putea fi oricare alta preocupare. Sau, daca erai indragostita, il puteai avea acolo inauntru pe omul cu care ti-ar fi placut sa fii sau pe care ai fi vrut sa-l uiti. Dar a doua minte nu e lucru simplu: lucreaza independent de vointa dumitale.(…) Femeile ar trebui sa fie mereu indragostite, nu cu melodii in cap! N-ai avut niciodata vreo dragoste inchisa in cea de-a doua minte? (…) Sunt cele mai rele iubiri, ingrozitoare! Calatoresti, incerci sa uiti tot, dar a doua minte iti spune tot timpul : „Ce i-ar fi placut si lui asta!”, „Od! Ce bine ar fi fost daca era si el aici!” Esti aici. Incearca sa intelegi ca esti aici si ca lucrurile care te inconjoara te-au transformat tot asa cum le-ai transformat dumneata pe ele. (…) Ca sa patrunzi in lumea invizibila si sa-ti dezvolti puterile trebuie sa traiesti in prezent, aici si acum. Iar ca sa traiesti in prezent trebuie sa controlezi a doua minte. Si sa privesti orizontul. ……………………………………………………………………………………………………………………………….

– Took ti-a cerut sa privesti orizontul. Fa-o! – Ce vrea sa insemne asta? – Noi toti, oameni si animale, cream in jurul nostru un fel de „spatiu magic”. In general este un cerc cu diametrul de cinci metri, in care suntem atenti la tot ce se petrece. Indiferent daca sunt oameni, mese, telefoane sau vitrine, incercam sa ne mentinem controlul asupra acestei lumi mititele pe care am creat-o noi insine. Insa magii privesc mai departe. Maresc acest „spatiu magic” si incearca sa tina sub control mult mai multe lucruri. Asta se cheama a privi orizontul. ……………………………………………………………………………………………………………………………….

Omul uita de unde vine; natura, niciodata.

………………………………………………………………………………………

…parca mi-a crescut sufletul… Mai inainte priveam in departare si totul era chiar departe, intelegi? Se vedea ca nu face parte din lumea mea. Fiindca intotdeauna priveam langa mine, in lucrurile care ma inconjurau. Pana acum doua zile, cand am inceput sa ma obisnuiesc sa privesc in zare. Atunci mi-am dat seama ca in afara de mese, scaune, obiecte, lumea mea cuprindea si munti, nori, cer. Iar sufletul – sufletul meu pare ca-mi foloseste ochii ca sa atinga lucrurile astea! Parca mi-a crescut sufletul…. …………………………………………………………………………………………………………………………………..

Oricine poate intra in contact cu patru feluri de entitati din lumea invizibila : cele elementare, spiritele eliberate de trup, sfintii si ingerii. Entitatile elementare sunt vibratii ale lucrurilor din natura – ale focului, pamantului, apei si aerului – si putem intra in contact cu ele prin intermediul ritualurilor. Sunt forte pure – precum cutremurele, fulgerele sau vulcanii. Apar sub forma unor spiridusi, zane, salamandre, pentru ca e nevoie sa le intelegem ca „fiinte”; cu toate acestea, omul nu poate decat sa foloseasca forta entitatilor elementare – niciodata nu va invata ceva de la ele. Spiritele eliberate de trup sunt acelea care ratacesc intre o viata si cealalta, iar noi intram in contact cu ele prin persoanele-medium. Unii sunt mari maestri – dar tot ce ne invata putem invata pe pamant, pentru ca si ele au invatat tot aici. Asa ca e mai bine sa le lasam sa mearga in directia pasului urmator, iar noi sa privim mai mult la orizontul nostru si de acolo sa incercam sa scoatem intelepciunea pe care si ele au scos-o. Dupa spiritele eliberate de trup apar sfintii. Acestia sunt adevaratii Maestri. Au trait alaturi de noi candva, iar acum se afla aproape de lumina. Marea invatatura a sfintilor sunt vietile lor de aici, de pe pamant. Aici se afla tot ce trebuie sa stim noi – e de ajuns sa-i imitam. Pe sfinti ii evocam prin rugaciuni repetate. Si, cand ei sunt aproape, totul se transforma. Se petrec miracolele. In sfarsit, exista ingerii. Ingerii sunt iubire in miscare. Care nu se opreste niciodata, care lupta ca sa creasca, fiind dincolo de bine si de rau. Iubirea care devoreaza totul, care distruge totul, care iarta totul. Ingerii sunt facuti din iubirea aceasta, si – in acelasi timp – sunt solii ei. Iubirea ingerului exterminator, care ne ia intr-o buna zi sufletul, si a ingerului pazitor, care ni-l aduce inapoi. Iubirea in miscare.

– Iubirea in razboi, spuse ea.

– Nu exista iubire pasnica. Cine cauta asa ceva e pierdut .

…………………………………………………………………………………………………………………………….

Numai ca la inceput ei (ingerii) se arata asa cum o fac toata viata : prin altii. …………………………………………………………………………………………………………………………

 Norii sunt rauri care cunosc deja marea.

 ………………………………………………………………………………………………………………………..

„Destabilizare”. In mod obisnuit doua persoane stau de vorba la o distanta de aproximativ un brat. Cand una dintre ele se apropie mai mult, rationamentul celeilalte se vede dezorientat, vrea sa inteleaga ce se intampla. …………………………………………………………………………………………………………………………

Fiti curajosi. Deschideti-va sufletul si ascultati ce va spune el. Urmati visele lui, pentru ca numai un om caruia nu-i e rusine de sine insusi poate marturisi gloria lui Dumnezeu. (…) Nu exista nici un pacat in afara de lipsa dragostei. Fiti curajosi, fiti capabili sa iubiti, chiar daca dragostea ar parea tradare sau ceva ingrozitor. Bucurati-va de dragoste. Bucurati-va de victorie. Urmati-va inima. (…) Indepliniti-va obligatiile. Dar ele nu vor impiedica niciodata pe cineva sa-si urmeze visele. Amintiti-va ca visele sunt o manifestare a Absolutului, si faceti in viata asta numai lucruri care merita. Numai cei care vor actiona astfel vor intelege marile transformari care vor veni.

Paulo Coelho – Walkiriile

2 thoughts on “Walkiriile

  1. […] Walkiriile – Paulo Coelho Sat Jan 08, 2011 11:10 am Sper ca aceste fragmente din carte sa nu-si fi pierdut prea mult din inteles prin scoaterea lor din context. Eu cu asta am ramas… Si cand l-am intrebat de ce nu-mi vorbeste despre ingeri, mi-a raspuns ca unele lucruri sunt atat de importante, incat omul trebuie sa le descopere singur. …………………………………………………………………………………………….. Asta-i a doua minte. […] […]

  2. Roxandrei says:

    In opinia mea, principalul mesaj pe care Coelho ni-l transmite prin cartea Walkiriile este sa nu ne fie frica sa ne urmam si sa ne implinim visele. Mi-a placut asa mult cartea incat i-am dedicat un articol aici:
    http://roxandrei.ro/diverse/carti/walkiriile-paulo-coelho/

Leave a Reply

