Eu si altii

Cand egoul a disparut, nu mai exista dualitate. Cand spun “eu si altii”, este o dualitate. Cand nu mai exista “eu”, nu mai exista nici “altii”. Este interdependenta. Este non-gandire.

Ceilalti nu sunt eu, e adevarat, dar pe de alta parte mintea mea si mintea ta au aceeasi substanta, sunt asemeni cerului si pamantului. Cand abandonezi totul, devii celalalt. Este abandonul egoului.

………………………………

Zazen este o oglinda. Oglinda nu se schimba, ramane mereu pura, iar iluziile nu o intuneca. In timpul zazenului putem constata ca gandim; iluziile trec si defileaza prin fata oglinzii….

Taisen Deshimaru – Zen adevarat

Leave a Reply

