Nu te iubesc, am incredere in tine

…asa este … cuvintele potrivite, la momentul potrivit … acesta este intotdeauna Osho … mi-a pus degetul pe rana … da, am incredere in tine …

Cand spui “Te iubesc” exista si un curent subtil de posesivitate. Fara sa se spuna explicit, se intelege ca: ” Acum esti in posesia mea, nu trebuie sa te mai iubeasca nimeni.”

In cadrul increderii nu se mai pune problema sa posezi persoana in care ai incredere. Dimpotriva, ii spui : “Te rog, poseda-ma. Distruge-mi egoul. Ajuta-ma sa dispar si sa ma unesc cu tine, astfel incat intre noi sa nu mai existe nici un obstacol”.

Iubirea este o permanenta lupta, un permanent conflict. Iubirea cere mereu. “Te iubesc” inseamna “Trebuie sa ma iubesti la randul tau. De fapt te iubesc pentru ca vreau sa ma iubesti si tu.” Este doar un targ; ca urmare apare teama : “Nu trebuie sa mai iubesti pe nimeni altcineva, nimeni altcineva nu trebuie sa te mai iubeasca, deoarece nu mai vreau sa participe nimeni la iubirea mea, ea nu mai trebuie impartasita de nimeni.”

Mintea inconstienta a omului continua sa creada ca iubirea este ceva cantitativ, ca este vorba de o anumita cantitate de iubire: ” Daca te iubesc, trebuie sa iti dau intreaga cantitate tie. Daca mai iubesc si alte persoane, trebuie sa impart aceasta cantitate intre ele; tu nu vei avea decat o parte, si nicidecum intreaga cantitate.”

In consecinta apare gelozia, neincrederea, lupta, cicaleala – tot ceea ce este urat si se ascunde sub frumosul nume al iubirii. In incredere nu se pune problema niciunei lupte. Aceasta este adevarata predare. Ori de cate ori spui:”Am incredere in tine,” acest lucru inseamna: “Din aceasta clipa lupta mea cu tine se incheie. Sunt al tau.”

Increderea nu este o competitie; in cadrul ei nu apare gelozia.

Increderea este – fara nicio indoiala – mai valoroasa decat iubirea. In incredere este continuta si iubirea, insa iubirea nu presupune increderea. Cand afirmati: “Am incredere in tine.” se subintelege ca si iubiti. Insa cand afirmi ca iubesti, acest lucru nu presupune in mod obligatoriu si incredere. In realitate iubirea voastra este foarte suspicioasa, neincrezatoare, tematoare, mereu la panda, urmarind in permanenta fiinta iubita. Indragostitii devin uneori adevarati detectivi. Ei se spioneaza unul pe altul.

Este evident ca atunci cand spuneti: “Te iubesc,” nu este vorba de daruire, nu este o pregatire pentru extinctia voastra. Nu este o disponibilitate de a fi dus spre necunoscut si incognoscibil. Cand spui: “Te iubesc,” esti egal cu celalalt, iar aceasta egalitate are o anumita agresivitate. Spunand insa: “Am incredere in tine,” este vorba de o profunda daruire, o deschidere, o receptivitate, o declaratie fata de tine insuti si fata de univers: “Chiar daca acest om ma va duce in infern, nu voi protesta. Am incredere deplina. Daca locul in care ma duce mi se pare a fi infernul, exista toate sansele ca eu sa nu vad bine. Nu este cu putinta ca el sa ma conduca in infern.”

Cand este vorba de incredere, vei gasi greseli numai in tine insuti. Cand este vorba de iubire, greseala va fi a celui pe care il iubesti.

Incredere inseamna a spune: “Sunt ignorant, sunt adormit si inconstient. Exista posibilitatea de a spune ceva gresit, de a face ceva rau, astfel incat trebuie sa fii ingaduitor si plin de compasiune fata de mine.”

Increderea inseamna atat de mult…Este o comoara nepretuita.

Osho – Viata este aici si acum

Leave a Reply

