Sfaturi pentru o relatie de succes intre ONG-uri si companii

Cum pot ONG-urile sa castige increderea companiilor

  1. Transparenta si comunicare continua: In vederea castigarii increderii finantatorilor corporatisti, ONG-urile trebuie sa fie pregatite sa comunice adecvat misiunea si obiectivele organizatiei, impreuna cu oferta de proiecte. Este mult mai util sa se adopte o strategie de tip “baby steps”, prin care mai intai sa se cunoasca potentialii parteneri, sa se cladeasca increderea si respectul reciproc si abia mai tarziu sa se treaca la proiecte concrete. ONG-ul poate incepe prin a-si trimite raportul anual (evident, daca are asa ceva), colectia de articole din ziare, filme de prezentare ale proiectelor etc. Deci materiale din care sa reiasa ca are o activitate serioasa, transparenta si bine reflectata in mass-media.
  2. Suntem parteneri egali: In momentul in care un ONG accepta sa intre intr-un parteneriat doar ca actor secundar, fiind gata sa accepte orice tip de compromis de dragul banilor, soarta cooperarii intre cei doi parteneri este pecetluita.
  3. Contributie financiara la proiect: Cand se trece la materializarea unui proiect comun, un argument in plus este contributia ONG-ului la proiectul respectiv si din punct de vedere financiar. O astfel de abordare insufla incredere partenerului corporatist, datorita impartirii riscului financiar. Totodata, intareste si pozitia ONG-ului in cadrul parteneriatului, care poate folosi acest fapt ca argument forte in negocieri.
  4. Cultivarea relatiei: Pe parcursul proiectului, dar si dupa implementarea sa, este extrem de important ca partenerul corporatist sa fie informat si implicat in decizii. Un e-mail sau un telefon prin care i se atrage atentia partenerului asupra unor articole de presa legate de proiect pot face minuni. ONG-stii trebuie sa fie capabili sa impartaseasca entuziasmul cauzat de succesul unui proiect.

Succesul se datoreaza catorva factori esentiali:

  • Seriozitatea partenerilor;
  • Respectarea promisiunilor;
  • Abordarea transparenta;
  • Gandirea parteneriatelelor pe termen lung si in mod strategic.

De Laszlo Potozky

Director – Fundatia pentru Parteneriat

http://www.responsabilitatesociala.ro/editoriale/sfaturi-pentru-o-relatie-de-…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s